לגדל ילדים בחמלה / ד"ר מרשאל רוזנברג
הספר הזה פותח את המחשבה לגבי כל מיני דברים שנחשבים כמובנים מאליו בתרבות בה אנו חיים. כמו עונשים ופרסים וכמו התמודדות עם קונפליקטים. הוא מראה לנו איך אנחנו מקטינים את הילדים ולא מתייחסים אליהם בכבוד הראוי להם רק בשל גילם.
אני לבד – על עצמאות פעוטות ולמה זה חשוב
חשוב לזכור, לפעמים קצת קשה לנו לשחרר או להאמין שהפעוט הקטן שלכם כבר גדל ומסוגל. אך העצמאות של הילדים שלנו טובה וחשובה לא רק להם אלא גם לנו. ככל שהילד מסוגל יותר לבד, זה בסופו של דבר חוסך לנו זמן אותו אפשר להקדיש לזמן איכות עם הילדים או עם בן/ת הזוג, למטלות הבית או פשוט למנוחה.
ת'- תודה
אני זוכרת את הפעם הראשונה שהתינוקת שלי, זו שהפכה אותי לאמא, הגיעה הביתה. הנחתי אותה במיטה, הסתכלתי על בעלי במבט שמח ונרגש, הסתכלתי עליה, ופתאום – בום.
ש'- שייכות
אם תדעו להעניק לילד שלכם את תחושת השייכות הראשונית, זו שאומרת: "כאן, במשפחה שלנו, אתה לא צריך להוכיח.
ר'- רגשות
אני זוכרת את הפעם הראשונה שהתינוקת שלי, זו שהפכה אותי לאמא, הגיעה הביתה. הנחתי אותה במיטה, הסתכלתי על בעלי במבט שמח ונרגש, הסתכלתי עליה, ופתאום – בום.
ק'- קסם
יש קסם בכך ששני אנשים צעירים, שסבו עד היום סביב עצמם, לחוד וביחד, מקבלים בבת אחת ציר חדש שמסביבו מסתובב העולם, וזה ציר טוטאלי ורחב היקף ואין ממנו מנוחה או הפסקה.
צ'- צא ולמד
הורות מודעת היא אחד האתגרים הגדולים שלנו, ודרך חשובה ויעילה להתמודד עם האתגר הזה היא ללמוד מהניסיון שלנו.
פ' – פינוק
אני זוכרת את הפעם הראשונה שהתינוקת שלי, זו שהפכה אותי לאמא, הגיעה הביתה. הנחתי אותה במיטה, הסתכלתי על בעלי במבט שמח ונרגש, הסתכלתי עליה, ופתאום – בום.
ע'- עונשים
קודם כל נחשוב (ומי שעוקב אחרי כאן יודע שזה תמיד ה"קודם כל" שלי): מה מטרת העונש? נכון, ללמד. מה ללמד? ללמד מהי ההתנהגות הנכונה, איך כן מתנהגים.
ס'- סמכות הורית
בונים את הסמכות ההורית שלנו על מערכת יחסים טובה ומכבדת. שזה אומר – נותנים במקביל גם חום וגם גבולות. ח"ג, ושיהיה שמח.
נ'- ניהול קונפליקטים
קונפליקט נוצר כאשר לשני צדדים (או יותר) יש צרכים או רצונות מנוגדים, והם תלויים זה בזה להשגתם של אותם צרכים. נשמע מוכר?
מ'- מוטיבציה
למה? כי אנחנו רוצים שהאנשים הצעירים שהם יגדלו להיות, יוכלו להניע את עצמם לפעולה, לקבל החלטות, לצמוח ולהתפתח, לקבוע את מסלול חייהם…